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MUSEO STORICO DELLA MINIERA DI SALGEMMA DIÂ LUNGROÂ âG.B. RENNISâ
Il Museo Ăš stato aperto nel 2010, su iniziativa dell’allora assessore alla cultura, il professor Giovan Battista Rennis. Attraverso lâesposizione di cimeli, documenti, disegni, arnesi da lavoro, divise, foto – molti donati dalle famiglie dei minatori – racconta la storia di una delle piĂč importanti miniere di salgemma in Italia.
La miniera si trova tra i territori di Altomonte e Lungro, attualmente non visitabile a causa di una frana che ha interessato lâarea.
Il giacimento risalirebbe allâetĂ neolitica, come testimoniano alcuni reperti archeologici ritrovati nella zona.
La salina fu particolarmente sfruttata in epoca magnogreca e romana, contribuendo presumibilmente alla grande ricchezza della cittĂ di Sibari.
Plinio Il Vecchio nella sua Naturalis Historia cita la presenza di âcristalli balbiniâ (Balbia era lâantico nome di Altomonte), ovvero affioramenti di salgemma in superficie.
Federico II di Svevia fu il primo a stabilire il prezzo del sale, intensificandone lâestrazione e il commercio lungo le cosiddette âvie del saleâ. Nel corso dei secoli si sono alternate varie proprietĂ , tra cui i signori di Altomonte, gli angioini, gli aragonesi, i Sanseverino, i Borboni, finchĂ© divenne proprietĂ del demanio nel 1811, quando il re di Napoli Gioacchino Murat stabilĂŹ finalmente dei criteri per lâestrazione.
Fu chiusa nel 1976 per motivi economici, poichĂ© i costi di estrazione superavano quelli di vendita, a favore delle miniere siciliane, considerate piĂč redditizie.
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Per molti secoli lâestrazione avvenne in superficie, finchĂ© non furono scavati i primi cunicoli e gallerie. La miniera fu in seguito scavata in profonditĂ a forma di cono rovesciato. Molti visitatori la paragonarono alle bolge dellâInferno dantesco. Câerano circa 2000 scalini disposti a chiocciola per arrivare fino alla parte piĂč bassa, a 260 m di profonditĂ .
Ad ogni piano venne dato il nome di un personaggio o ingegnere, tranne il 3°, che venne chiamato, a scopo benaugurante, piano Speranza.
Il sale piĂč puro di tutto il giacimento si trovava al 5° piano.
Il lavoro era estremamente duro e, fino all’introduzione della dinamite nel 1871, i minatori utilizzavano solo i picconi per scavare tunnel stretti e bui.
Le pietre di sale venivano trasportate a spalla fino in superficie, allâinterno dei sacchi, fino a quando venne introdotto l’argano nel pozzo principale agli inizi del ‘900.
Il sale prodotto veniva esportato non solo in Italia, ma anche allâestero.
Le donne, mogli dei salinari, erano addette al confezionamento dei pacchetti di sale.
Il sale era un elemento fondamentale, poiché aveva molteplici usi, tra cui la conservazione dei cibi, la produzione di pelli e sapone e la preparazione di farmaci.
I lavoratori avevano istituito un circolo, un dopolavoro, da cui sono stati recuperati una serie di oggetti usati dagli operai, quali una antica macchinetta del caffĂš e un proiettore.
Oltre agli utensili per lâestrazione del sale, i sacchi per il trasporto, le stadere, i mortai e pezzi di salgemma, sono esposti anche alcune divise da lavoro, gli utensili utilizzati dai minatori per trasportare e riscaldare il cibo e altri attrezzi da fabbro e da falegname. Vicino alla miniera vi erano infatti le botteghe dei falegnami e dei fabbri, che supportavano con il loro lavoro lâattivitĂ della miniera.
Tra i vari oggetti conservati troviamo i telefoni usati dai lavoratori per comunicare tra loro, lâevoluzione delle lampade, da quella ad olio fino alla piĂč recente a pile, le macchine da scrivere usate negli uffici e molto altro.
Una sezione del museo conserva lâarchivio cartaceo originale: buste paga, planimetrie della salina e documenti di vario tipo.
Una sala Ăš interamente dedicata ai minatori, con pareti tappezzate di fotografie, mentre un’altra sala mostra fotografie antiche e recenti raffiguranti le donne in abito tradizionale e le rievocazioni storiche dedicate a Scanderbeg, l’eroe nazionale albanese.
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Inglese đŹđ§
HISTORICAL MUSEUM OF THEÂ LUNGROÂ SALT MINE âG.B. RENNISâ
The Museum was opened in 2010, on the initiative of the then-councilor for culture, Professor Giovan Battista Rennis. Through the exhibition of memorabilia, documents, drawings, work tools, uniforms, photos – many donated by the miners’ families – it tells the story of one of the most important rock salt mines in Italy.
The mine is located between the territories of Altomonte and Lungro, currently not open to visitors due to a landslide that affected the area.
The deposit dates back to the Neolithic age, as evidenced by some archaeological finds found in the area.
The salt pan was particularly exploited in the Magna Graecia and Roman era, presumably contributing to the great wealth of the city of Sibari.
Pliny the Elder in his Naturalis Historia mentions the presence of “Balbian crystals” (Balbia was the ancient name of Altomonte), i.e. outcrops of rock salt on the surface.
Frederick II of Swabia was the first to establish the price of salt, intensifying its extraction and trade along the so-called “salt routes”. Over the centuries various properties have alternated, including the lords of Altomonte, the Angevins, the Aragonese, the Sanseverinos, the Bourbons, until it became the property of the state in 1811, when the king of Naples Gioacchino Murat finally established the criteria for the extraction.
It was closed in 1976 for economic reasons, since extraction costs exceeded sales costs, in favor of Sicilian mines, considered more profitable.
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For many centuries the extraction took place on the surface, until the first tunnels and tunnels were dug. The mine was later dug deeply in the shape of an inverted cone. Many visitors compared it to the pits of Dante’s Inferno. There were around 2000 steps arranged in a spiral to reach the lowest part, 260 m deep.
Each floor was given the name of a character or engineer, except the 3rd, which was called, for auspicious purposes, the Speranza floor.
The purest salt in the entire deposit was located on the 5th floor.
The work was extremely hard and, until the introduction of dynamite in 1871, miners used only pickaxes to dig narrow, dark tunnels.
The salt stones were carried on shoulders to the surface, inside the bags, until the winch was introduced into the main well at the beginning of the 20th century.
The salt produced was exported not only to Italy, but also abroad.
The women, wives of the salt workers, were responsible for packaging the packets of salt.
Salt was a fundamental element, as it had multiple uses, including the preservation of food, the production of leather and soap and the preparation of medicines.
The workers had established a club, an after-work club, from which a series of objects used by the workers were recovered, such as an ancient coffee machine and a projector.
In addition to the tools for salt extraction, transport bags, steelyards, mortars and pieces of rock salt, some work uniforms, the tools used by miners to transport and heat food and other blacksmith and carpenter tools are also on display. In fact, near the mine there were the workshops of carpenters and blacksmiths, who supported the mine’s activity with their work.
Among the various objects preserved we find the telephones used by workers to communicate with each other, the evolution of lamps, from the oil lamp to the more recent battery-powered one, the typewriters used in offices and much more.
A section of the museum preserves the original paper archive: pay slips, plans of the salt pan and various types of documents.
One room is entirely dedicated to the miners, with walls covered with photographs, while another room shows ancient and recent photographs depicting women in traditional dress and historical re-enactments dedicated to Scanderbeg, the Albanian national hero.
ARBĂRESHE đŠđ±
MUZEU STORIK MINIERĂS E KRIPĂS E UNGĂRĂS âG. B. RENNISâ
Muzeu qe i hapur tekĂ« viti 2010, pĂ«r vlima e profesurit Giovan Battista Rennis. Mbatan ekspozicionen e dokumentĂ«ve, piktime, gjera pĂ«r sherbim, veshja e foto â shumĂ« tĂ« dhĂ«nura nga fĂ«milĂ«t e minatorĂ«vet – rrĂ«fen storien e njia ndĂ«r minierat mĂ« tĂ« vjetĂ«ra e ItalisĂ«.
Miniera gjëndet tekë dherat ndë mest Altumunda e Ungra, sot nëng mënd jetë vizituar për fëtesin e një franë çë qe te ki vend.
Miniera është shumë e vjetëter, e neollitikut, se si martirojin një ca gjera shumë antike çë gjetin tekë ki vend.
Kripësoria qe shumë shfritëzuar te epoka greke e romane, tue marr pjesë bëgatimin të madh e hora e Sibarit.
Plini II Pjaku tekĂ«Â Naturalis Historia fjet e pranimit e âkristallĂ« ballbineâ (âBalbiaâ ish Ă«mĂ«ri i vjetĂ«r AltumundĂ«s), vjen me thĂ«nĂ« kripĂ« çë shihet mbifaqĂ«s.
Federiku II ka Svevia qe i pari çë dha njĂ« vlerje kripĂ«s, tue bĂ«nĂ« mĂ« fort nxjerrjĂ«n e kumerçin ndĂ«r ata çë thĂ«rriten âUdhat e kripĂ«sâ. NdĂ«r shekullet miniera patĂ« shumĂ« pronari, ndĂ«r cilit zotĂ«rat e AltumundĂ«s, Anxhoinat, AragonesĂ«rat, Sanseverinat, BorbonĂ«rat, njerim kur qe bĂ«nĂ« pasuri e kombit tekĂ« viti 1811, kur Rregji i Napullit Gioacchino Murat tha cilĂ«t ishin rregulat pĂ«r nxjerrjen.
Ka qenë mbullitur tekë viti 1976 për motive ekonomike, pse vllimi e nxjerrit ishin më të madhra se vllimi e shiturëveta, me pjaxhirin e minieravet siçiliane.
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Për shumë shekulle nxjerrja e kripës qe bënë mbifaqja, njerim kur nëng u zgavartin rruga e gallari. Miniera qe zgavartur në thellësi me një furmë si kon të pjerrë. Shumë vizitatore e qasëjin e Infernit e Dantit. Ishin si 200 shkalla të vogëla, si një kumill, sa të arrëvohej tekë ana më poshtë ndër gjithë, në 260 m e thellim. Nga njiju mbalatur i dhan emërin njiu inxhenjiar, jo i tretit, cili qe thërritur, për fatmirësi, mbalatur Sprënxa.
Kripa më e mirë e gjithë minieres gjëndej tekë mbalaturi 5.
Shërbimja ish shumë e ngurte e, njerim hirjes e dinamitës tekë viti 1871, minatorat mënd përdorjën vetëm pikunin sa të zgavarjin gallerit.
Gurat kripje i qelljin mbi mushkut njerim ana lart mbifaqĂ«sa, mbrĂ«nda zakulieve njerim fillimet e vitĂ«ve â900.
Kripa këtu nxjerr shitej jo vetëm në Italiet, edhe jashtë kombit.
Grat, shoqat e salinarëvet, kishin lliçjunin se të ndreqejin paket e vogëla me kripin.
Kripa kish shumë përdorime ndër cilat vjuarat e të ngrënit, sa të bëheshin lëkurat e animallëvet, e jatrit.
Ata çë shurbejën kishin bënë si një nese-shërbim (një shoqate) ku u gjëjtin një ca gjera atirëve çë shurbejin tekë miniera, si një makinet e vjetër për kafet e një projetur.
Ishin edhe zakulet për të qelljin kripin, staderat, pizaturi e copa gurit kripës. Gjënden edhe një ca veshja e shurbimit, gjë çë ish utull sa të qelljin e sa të ngrohjin të ngrënat, e shumë shurbise për shurbim si hekurtar e drugtar. Afër minieres ishin për këtë putiga e drugtarëvet e hekurtarëvet, cilit ndhihin me shurbimin e tire.
Ndër gjithë shurbiset të vjuara gjënden telefonet çë minatorët përdorjin sa të fëjisëjin, linara vali e me pila, makina për të shkruajin ndër ufiçet e shumë më shurbise.
Një pjesë e Muzeut vjon arkivin i vjetër: karta për të paguhëshin, pllanimetri e dokumente. Njetër pjesë është dhedikuar gjithë minatorëvet, me muret pjot fotografi, ndërsa njetër pjesë burton fotografi të vjetëra e më të rea çë burtojin gra me solit tradicionale e kujtimat storike Skanderbegut, eroi kombëtar.
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